Siden lanseringen i 2011 har Honda gjort enorme oppgraderinger. I dag får du en banebrytende motorsykkel i Honda VFR800X Crossrunner. Her får du det beste fra både sportstouring og adventure.

Perfekt for alle sjåfører hvor eventyrlysten står i sentrum!

Komfortabel luksus for røffe forhold

Når Honda utviklet VFR800X hadde de et sterkt ønske om å produsere en komfortabel sykkel med lett luksuriøs fremtoning, selv under røffe forhold og hard bruk. Setet kan justeres i to høyder for bedre oversikt og en mer behagelig sittestilling, mens det digitale displayet er lett å lese. Du finner et praktisk oppbevaringsrom under setet. En justerbar vindskjerm gir deg ekstra beskyttelse mot vær og vind.

Nye Honda VFR800X Crossrunner har fått en rekke oppgraderinger og nye funksjoner for å befeste posisjonen som en Premium Adventure Sportstourer.

Ny motor - mer moment

Selve hjertet til Honda VFR800X Crossrunner er utvilsomt VTEC 90-graders V4 DOHC 16 ventilers motoren.  For deg som fører betyr dette mer moment i lav- og mellomregisteret for behagelige kjøreturer, helt uten bekymringer.

For å toppe opplevelsen overfor deg har Honda sørget for mer kraft på toppen av turtallskurven med et maksimalt kraftuttak som er økt til 78kW (106HK), ved 10250 omdreininger.

Flere finesser og praktiske funksjoner

Honda sine sykler er i kontinuerlig utvikling. Når motoren først er forsterket, hvorfor ikke gjøre ytterligere perfeksjonering av særdeles gode sykler?  

Den nye Crossrunner har også fått lengre fjæringsvei i både den todelte teleskopgaffelen fremme, og i den bakre demperen, nye hjul og bremser, sofistikerte LED lys og skarpere linjer i utseendet. Oppvarmede styreholker med fem ulike varmeinnstillinger er standard, sammen med Hondas selv-kansellerende blinklys.

Den doble aluminiumsrammen kommer med en lettere, justert subramme og ny svingarm i aluminium - nok et signaturelement fra VFR-serien.

ABS er standard, og forhjulet på 17 tommer er utstyrt med doble 310mm hydrauliske bremseskiver med radialmonterte, firestemplede kallippere. Dekkene kommer i sportslig gatestørrelse på 120 framme og 180 bak, for perfekt oppførsel.

Vi i Motor Teknikk føler oss trygge på at du vil få mange gode opplevelser med Honda VFR800X Crossrunner!

Ypperlig veigrep, uansett føre

En annen viktig oppdatering er Hondas avanserte torque kontrollsystem (HSTC), som kommer med to nivåjusteringer – samt kan slås helt av – der sensorer automatisk oppdager om bakhjulet er i ferd med å miste veigrepet, og sømløst reduserer kraftoverføringen til bakhjulet for å sikre optimalt veigrep under alle kjøreforhold.

Vi ønsker deg hjertelig velkommen til å nyte den oppgraderte Honda VFR800X Crossrunner!

Ta turen innom for en uforpliktet prøvetur!











No items found.