Motorsykkelen er mer kompakt enn noensinne og drar store fordeler av oppgradert støtdemping, ny girindikator, slureclutch, full LED-belysning og en mer komfortabel sal. Honda CMX500 Rebel S har helt nytt eksosanlegg om som sørger for at sykkelen oppfyller Euro5-reglementet. Med en parallelltwin på 471 kubikk kan man trygt si at Honda CMX500 Rebel S imøtekommer A2-kravene.

S-modellen har i tillegg sorte støtdemper beskyttelser, cafe racer frontlykt cover og sete med diamantsøm.

Honda CMX500 Rebel kjennetegnes for å være en slank motorsykkel med lav salhøyde og som naturligvis er enkel å håndtere ved lave hastigheter. Kjørestillingen er avslappet og nøytral. Til 2020 har den blitt mer komfortabel og praktisk. Den har dessuten fått ny front- og baklykt – og med nye LED-blinklys er samtlige lys nå LED-baserte.

Selv råskap kan være enkelt

SIMPLE og RAW var de to mest sentrale stikkordene som ble brukt under utviklingen av Honda CMX500 Rebel. Resultatet taler for seg selv - Motorsykkelen farer rundt på fete dekk, det er en lav og slank bobber hvor du sitter "i maskinen". Fra alle vinkler oser den av individualitet.

Fargene Graphite Black, Matte Axis Grey Metallic (tilgjengelig med fabrikkmontert tilbehørspakke i Rebel S) og Millennium Red får nå selskap av det nye alternativet Matte Jeans Blue Metallic. Passasjersalen og de bakre fothvilerne kan enkelt demonteres hvis man vil kjøre solo.

Motoren til Honda CMX500 Rebel S er hentet fra den sportslige CBR500R, men med tilpasset PGM-FI innstillinger for innsprøytning og ulike ventil- og tenningstider, er karakteren endret fra et høyt turtallsfokus til momentkraft langt lavere i registeret. Kraften leveres jevnt og lineært. Maksimalt dreiemoment er på 43,3 Nm ved 6 000 rpm og toppytelsen på 46 hestekrefter oppnås ved 8 500 rpm.

En tidløs klassiker med finesser

Vi tror du liker den kule finessen med speedometeret med kompakt 100 mm tallskive med negativt LCD-display og blå bakgrunnsbelysning. Slående og effektivt. Som for tidligere modeller er fortsatt tenningslåsen nedenfor bensintanken på venstre side. Til 2020 er det montert en ny slureclutch som gjør giringen enklere. Betjeningen av clutchen er nå 30 prosent lettere enn tidligere.

Eksosanlegget er 2-1 og en ny LAF-sensor og forbedringer i lyddemperen hjelper Honda CMX500 Rebel S med å nå Euro5-kravene. Lyden fra sykkelen gir en pulserende følelse som står i stil med momentleveransene. Til 2020 er innstillingene til framgaffelen optimalisert for bedre demping og en jevnere kjøreopplevelse. De doble demperne bak på Honda CMX500 Rebel S er nå nitrogen-fylte og her kan man justere forspenningen i fem nivåer.

Rikelig med tilleggsutstyr

Utvalget av tilbehør har blitt utvidet til 2020 med nytt bagasjebrett, ryggstøtte, tankbeskyttelse og vindavviser. Nye salvesker og også tilgjengelig i tillegg til de eksisterende. Dessuten vil en egen versjon av sykkelen, Rebel S, tilbys med sotet frontlysdeksel, deksler og beskyttere i retrostil for gaffelen og en ny sal med spesiell diamantsøm.

Vi i Motor Teknikk ønsker deg hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss for mer informasjon vedrørende Honda CMX500 Rebel S!






No items found.